Tuesday, August 30, 2011

Fakta Tentang Kematian Kurt Cobain

Jom baca beberapa fakta tentang Cobain.

Pertama sekali Kurt Donald Cobain dilahirkan pada 20 febuari 1967 di Aberdeen, Washington. Jika adan ke bandar Aberdeen anda akan dapat melihat papan tanda dibawah.


Pada 5 April 1994, Kurt ditemui mati di rumah hijau bersebelahan rumah yang didiami bersama isteri dan anak beliau. Dua tahun selepas kematian Kurt, Courtney Love merobohkan rumah hijau ini dan menggantikannya dengan sebuah garaj kereta. Sebab utama garaj itu dirobohkan ialah kerana Courtney rimas dengan jumlah peminat yang datang menjengok tempat kematian idola Grunge ini. Menurut Courtney rumah hijau itu lebih popular dari Seattle Space Neadle sebagai pusat tarikan pelancong
Kurt membunuh diri dengan menembak kepalanya dengan sebuat Shotgun 20 gauge. Contrary to popular belief, muka Kurt tidak hancur kerana peluru senapang tabur 20 gauge adalah kecil. Dibawah ialah gambar mayat Kurt. Wajahnya masih kelihata normal. Tidak diketahui samaada gambar ini real atau fake. Tapi jubin pada lantai gambar diatas sama dengan gambar jubin lantai rumah hijau dari gambar yang muncul di surat khabar serata dunia.

Shotgun yang digunakan ialah Remington M-11. Shotgun in digunakan oleh pemburu bagi menmbak itik, ayam belanda dan burung. Sebab ianya digunakan ialah kerana selepas ditembak badan haiwan buruan tidak akan pecah. Oleh sebab itulah kepala Kurt tidak hancur selepas peluru menembusi dagunya. In fact Gary Smith, lelaki yang menemui mayat Kurt pada awalnya menyangka mayat Kurt adalah sebuah patung. Hanya setelah beliau ternampak kesan darah dari telingan kiri Kurt barulah beliau menyedari apa yang ditemuinya ialah mayat Kurt
Mayat Kurt dibakar dan abunya kini disimpan oleh Courtney Love. Sebahagian debu ditabur diSungai Wishkah , sebuah kuil Buddha di New York dan selebihnya dismpan oleh Courtney. Namum pada tahun 2008 debu Kurt dicuri dari rumah Coourtney. Sehingga kini debunya masih belum dijumpai. That is the sad end of Cobain.

p/s: cmner dia lam kubo??
sadis..